Thursday, August 25, 2011

Day #5 Cabaran Hari Hari Akhir Ramadhan

Sejuta Impian

Its day #5 of Cabaran Hari Hari Akhir Ramadhan. Ikut kalendar,ada lagi Jumaat,Sabtu,Ahad dan Isnin untuk puasa.Yang mana satu yang betul ni? T-T tsk tsk tsk

Siapa selalu tengok Sejuta Impian yang dipersembahkan oleh TM tiap tiap Hari Ahad tu?Yang pukul 7 malam tu.Yes,yang ada Baki Zainal and Abg Naz as the hosts. I really relate this to one of the show in Hollywood called 'Bank of Hollywood' Its about those who wants to chase after their dreams and still there's a lack of here and there AND for sure there's an issue with their financial that made them have to stop chasing after them.

Bila dekat Malaysia pun dah ada rancangan macam ini,saya sangat respek,relaks dan respon (err tiba tiba 3R,takpe kan :) ) pada TV3 yang ada usaha dan nampak ramai niat orang orang kita yang nak berjaya dan chasing after their dreams. Yang ni memang sangat berhati mulia. Dia BERANI dan tak teragak untuk minta dana untuk National Kidney Foundation, Azizi Zakaria. Dia ini artis,tapi memang dia buat ni ikhlas sebab dia ada pengalaman kehilangan orang yang dia sayang akibat sakit buah pinggang. Saya harap semua orang akan ada suara suara berani macam ni untuk bagi kita MALAYSIAN sedar yang penyakit buah pinggang ni boleh buat kita kehilangan orang yang kita sayang. I've been there too Azizi,just it was just a different case. 


I seriously think this kind of programme should never has it endings But, with a very STRICT rules and regulations so that the money is spent wisely to what should and what not.

Putting a big smile to the people I loved is always a dream that I know I can settle it down all the time.Jyeah Man! :)



No comments:

Post a Comment